Eşti aici:Articole»Test anvelope pe 20" realizat de Autobild - 2012

Test anvelope pe 20" realizat de Autobild - 2012

Cu fiecare noua generatie de autovehicule venind echipata cu roti tot mai mari, anvelopele sunt nevoite sa se adapteze la ele. Daca acum cativa ani, anvelopele si jantele pe 20" erau o raritate, acum incep sa devina ceva suficient de banal incat publicatia germana Auto Bild sa investigheze optiunile disponibile pe piata.



In test sunt 8 profile de anvelope, dintre care 4 brand-uri premium, unul din clasa de mijloc si trei brand-uri de buget. Deoarece anvelopele pe 20" sunt inca produse in volume reduse, profilurile folosite pot fi din generatiile anterioare, doar Continental fiind reprezentat de ultimul model de anvelopa din cele premium.

Autoturismul de test a fost un VW Scirocco, echipat cu anvelope pe 245/30R20. Cu o diferenta de pret dintre un set de anvelope premium si un set de anvelope de buget de aproape 400 de euro (800 vs 1200 euro), echiparea masinii cu anvelope de buget poate fi tentanta, pana in momentul in care realizezi ca cea mai slaba anvelopa de buget va opri cu trei lungimi de masina mai tarziu, la viteza moderata pe carosabil umed, fiind extrem de imprevizibila atunci cand este impinsa catre limite, osciland intre subvirare si supravirare.

Rezultatele:

1. Continental ContiSportContact 5 P
Pozitiv: Anvelope sport de prima clasa, ruland stabil si avand o precizie inalta a directiei pe carosabil umed. Rezistenta sporita impotriva acvaplanarii si distante scurte de franare.
Negativ: Confort mediu la rulare.

2. Goodyear Eagle F1 Asymmetric
Pozitiv: Anvelope "all rounder", stabila, cu manevrabilitate precisa atat pe uscat cat si pe umed. Franare buna si confort bun.
Negativ: Rezistenta medie impotriva acvaplanarii.

3. Dunlop SP Sport Maxx GT
Pozitiv: Manevrabilitate buna si franare excelenta pe drum uscat, directie foarte precisa ce ofera un feedback bun, silentioasa.
Negativ: slaba impotriva acvaplanarii in curbe.

4. Pirelli P Zero Nero
Pozitiv: Specialist al drumurilor ude, manevrabilitate dinamica, rezistenta excelenta impotriva acvaplanarii. Precizie inalta a directiei, distante scurte de franare pe uscat sau umed.
Negativ: Rezistenta crescuta la inaintare.

5. Hankook Ventus S1 evo
Pozitiv: Anvelopa sportiva bine echilibrata, stabila in viraje, pe carosabil umed sau uscat, precizie inalta a directiei, feedback bun.
Negativ: Rezistenta usor crescuta la inaintare.

6. Nexen N8000
Pozitiv: Rezistenta buna impotriva acvaplanarii in curbe, manevrabilitate neutra.
Negativ: Rezistenta usor crescuta la inaintare.

7. Nankang NS2
Pozitiv: Rezistenta redusa la inaintare.
Negativ: Distante de franare periculos de lungi pe carosabil umed, subvirare pe carosabil umed, precizie redusa a directiei, zgomotoasa si neconfortabila.

8. Goodride SV308 (se mai gaseste si sub denumirea Westlake SV308)
Pozitiv: Silentioasa.
Negativ: Distante de franare periculos de lungi pe carosabil umed, supravirare imprevizibila pe carosabil umed, neconfortabila.

sursa: tyrereviews.co.uk

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează